تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399 - 22:12
کد خبر : 86718

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد؛ تجلیل از ۹ برگزیده مسابقه قصه گویی شب چله در رشت

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد؛ تجلیل از ۹ برگزیده مسابقه قصه گویی شب چله در رشت

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله خبر داد و گفت: ۹ اثر از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی شد. پریسا کرمی در جمع خبرنگاران، از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله خبر

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله خبر داد و گفت: ۹ اثر از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی شد.

پریسا کرمی در جمع خبرنگاران، از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله خبر داد و اظهار کرد: این مسابقه با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، سازمان بهزیستی گیلان و گروه فرهنگی گیله قصه ویژه مادربزرگ ها و پدربزرگ ها برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله ویژه مادربزرگ ها و پدربزرگ ها راس ساعت ۱۰ صبح فردا، ۳۰ دی ماه، عنوات کرد: این مراسم با حضور برگزیدگان مسابقه در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان واقع در منطقه سلیمانداراب رشت برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، هدف از برگزاری مسابقه مذکور را معرفی اهمیت بلندترین شب سال در فرهنگ ایران دانست و گفت: مسابقه قصه گویی شب چله در دو بخش قصه گویی فارسی و محلی با محوریت خوانش قصه ها و مثل ها و نقل ها و داستان های کهن و بومی به صورت فارسی و محلی برگزار شد.

کرمی با بیان اینکه شرکت کنندگان از نیمه دوم آذرماه به مدت دو هفته آثار خود را به صورت فایل ویدیویی به دبیرخانه مسابقه ارسال کردند، گفت: خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی دوستداران فرهنگ و ادب کشور مواجه شدیم.

وی از شرکت بیش از ۴۰ نفر از دوستداران فرهنگ و ادب ایران در مسابقه قصه گویی شب چله خبر داد و خاطرنشان کرد: ۹ اثر از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی شد.

این مسئول فرهنگی، برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان را همراه با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی دانست و یادآور شد: همچنین مراسم اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله به صورت زنده از طریق صفحه مجازی اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به نشانی skyroom.online/ch/gilanpl/gilanpl در دسترس عموم دوستداران و علاقمندان به ادبیات کهن ایران زمین خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.